In vitro z PGT

In vitro z PGT (dawniej znanym jako PGD) to nie tylko szansa na rodzicielstwo dla osób, które posiadają obciążenie chorobami genetycznymi. To nowoczesna technologia, dzięki której upewnisz się, że urodzisz zdrowe dziecko. Dowiedz się więcej!

In vitro z PGT

Mierzysz się z problemem zajścia w ciążę lub masz za sobą poronienia?
Odkładasz plany o kolejnej ciąży w obawie, czy dziecko urodzi się zdrowe?
A może jesteś nosicielem choroby lub mutacji genetycznej i obawiasz się jej przekazania potomstwu?

Takie wątpliwości są zrozumiałe, jednak wcale nie muszą oznaczać zakończenia marzeń o macierzyństwie. Rozwiązaniem dla Ciebie jest In vitro z PGT.

In vitro z PGT – co to jest i na czym polega?

In vitro z PGT (Preimplantation Genetic Testing) to technika, która łączy procedurę in vitro (zapłodnienie pozaustrojowe) z diagnostyką genetyczną zarodków. Metoda polega na pobraniu kilku komórek zarodka i przebadaniu ich pod kątem obecności chorób genetycznych, mutacji lub innych nieprawidłowości w DNA, przed podaniem ich Pacjentce.

PGD pozwala zminimalizować ryzyko poronienia poprzez wybór do transferu zarodków o prawidłowym garniturze chromosomowym. Metoda ta pozwala na znalezienie nieprawidłowości w liczbie lub strukturze chromosomów zarodka, które mogą utrudniać bądź uniemożliwiać jego zagnieżdżenie się i prawidłowy rozwój, prowadząc do braku ciąży lub poronień.

Parom będącym w grupie ryzyka lub z obciążonym wywiadem genetycznym In vitro z PGT daje szansę na urodzenie zdrowego dziecka. Jest jedyną potwierdzoną klinicznie metodą diagnostyczną, która umożliwia zbadanie genomu zarodków i znalezienie tych, które nie odziedziczyły mutacji.

Materiał pobrany do analizy jest niewielki i niezwykle cenny, dlatego kluczowe jest, aby diagnostyka genetyczna zarodków wykonywana była z zastosowaniem najczulszych metod. Dlatego w tym celu stosowana jest w INVICTA technologia NGS (Next Generation Sequencing).

W zależności od problemu medycznego pacjentów, możemy przeprowadzić kilka wariantów diagnostycznych:

• PGT-A – genetyczne badanie zarodka pod zmian w liczbowych chromosomów (aneuploidii),
  • PGT-M – genetyczne badanie zarodka pod kątem chorób jednogenowych,
  • PGT-SR – genetyczne badanie zarodka pod kątem translokacji chromosomowych.

Dzięki wiedzy eksperckiej naszych embriologów, genetyków, ginekologów i diagnostów laboratoryjnych, a także posiadaniu własnego Medycznego Laboratorium Diagnostycznego, wspieramy pacjentów nawet w najtrudniejszych przypadkach niepłodności, które często są spowodowane problemami genetycznymi.

Doskonale wiemy, że leczenie niepłodności wymaga interdyscyplinarnego podejścia i dlatego szczycimy się tym, że możemy otoczyć Cię kompleksową opieką wielu ekspertów w jednym miejscu.

Jak in vitro z PGT pomaga parom starającym się o dziecko?

Zwiększa szansę na uzyskanie ciąży
Zgodnie z opinią Międzynarodowego Towarzystwa Diagnostyki Preimplantacyjnej (PGDIS), uważa się, że diagnostyka preimplantacyjna PGT zwiększa szanse na ciążę. Niektóre doniesienia mówią nawet o dwukrotnym wzroście odsetka przyjęcia się zarodków w macicy po wyborze zarodków do transferu zgodnie z wynikami diagnostyki preimplantacyjnej. Jest to ogromnie ważne w szczególności dla par, które mają za sobą niepowodzenia w staraniach w ciążę lub poronienia.

PGT pozwala na odczytanie informacji o DNA przed embriotransferem
Dzięki wiedzy o materiale genetycznym, mamy możliwość wyboru do transferu zarodków o prawidłowym garniturze chromosomowym, co zwiększa skuteczność leczenia in vitro o 28% i nawet trzykrotnie zmniejsza ryzyko poronień.

Skraca diagnostykę niepłodności
Nie znając statusu genetycznego zarodka w przypadku braku ciąży, nie wiemy, czy przyczyną były błędy w genomie zarodka, czy też jest inna przyczyna. Zatem wiedza o statusie genetycznym zarodka pozwala na szybsze określenie faktycznej przyczyny problemów z płodnością i wyeliminowanie jej.

Zwiększa szansę na zdrowe genetycznie potomstwo
Jedynie diagnostyka PGT daje możliwość zbadania DNA zarodka jeszcze przed jego podaniem w procedurze in vitro. Dzięki tej metodzie, specjaliści w dziedzinie leczenia niepłodności oraz genetycy uzyskują znaczące możliwości diagnostyczne, aby jeszcze przed transferem zbadać status genetyczny zarodka i określić, czy jest on zdrowy.

Daje to możliwość zbadania materiału genetycznego zarodka pod kątem choroby lub nosicielstwa chorób jednogenowych, rearanżacji strukturalnej chromosomów lub aneuploidii. Umożliwia to lekarzom i przyszłym rodzicom świadomy wybór jednego zarodka spośród puli dostępnych embrionów oraz transfer takich zarodków, które posiadają zrównoważony materiał genetyczny lub są zdrowe.

Zapewnia spokój o zdrowie dziecka
Wykonanie diagnostyki PGT dostarcza wiedzy, czy podany zarodek jest wolny od badanych mutacji genetycznych, co w czasie ciąży zapewnia przyszłej mamie poczucie spokoju o zdrowie dziecka.

Dla kogo jest in vitro z PGT?

In vitro z diagnostyką preimplantacyjną PGT znajduje zastosowanie u pacjentek, które:

przekroczyły 35. rok życia,

mają za sobą poronienia,

są po nieudanej procedurze in vitro,

posiadają zdiagnozowaną chorobę genetyczną, potwierdzone nosicielstwo translokacji/inwersji chromosomowej bądź inne mutacje patogenne i nieprawidłowości, które mogą zostać odziedziczone przez dziecko.

Dlaczego warto skorzystać z leczenia
in vitro PGT w INVICTA?

Kliniki INVICTA są prekursorem w Polsce w zakresie diagnostyki genetycznej zarodków. W 2005 r. przeprowadziliśmy pierwszą w kraju diagnostykę preimplantacyjną, a w 2013 r. jako pierwsi na świecie wykonaliśmy diagnostykę PGT metodą NGS. Wykonanie diagnostyki preimplantacyjnej może z wysoką skutecznością wykluczyć wystąpienie chorób genetycznych u dziecka oraz podnieść skuteczność procedury in vitro.

Dziś możemy przeprowadzić diagnostykę PGT w kierunku każdej znanej choroby jednogenowej i często występujących mutacji. W ten sposób zmniejszamy ryzyko wystąpienia tych schorzeń u Twojego dziecka.

Jak przebiega in vitro z PGT?

Proces in vitro z pgt w Klinikach INVICTA

Rozwiązania dotyczące leczenia niepłodności

Poczytaj więcej

Infolinia

Pn-Pt.: 7:00 - 20:00
Sb.: 7:00 - 15:00

Formularz kontaktowy

Masz do nas pytania? Napisz. Odzwonimy do Ciebie.